Je gegeven (naam, adres, leeftijd, etc.) die voor het verlenen van hulp in het electronisch patientendossier (EPD) moeten staan, worden geregistreerd volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Iedere organisatie is verplicht om correct met privacygevoelige gegevens om te gaan. Dit betekent dat je gegevens niet toegankelijk zijn voor buitenstaanders. Ook hebben wij een beroepsgeheim; zonder je toestemming mogen wij nooit gegevens doorgeven aan derden.
Het dossier
In je persoonlijke zorgdossier noteren wij je gegevens, en zover nodig, die van gezinsleden. Wanneer je niet meer bij mij in behandeling bent, sluit ik een maand na het laatste consult het dossier af. Na het laatste gesprek ontvangt de huisarts of verwijzer van mij een schriftelijk verslag van de behandelresultaten (een afsluitbrief). Hiervoor wordt vooraf jouw toestemming gevraagd. Na afsluiting van het dossier zijn wij wettelijk verplicht dit twintig jaar te bewaren en het daarna te vernietigen.
Recht op inzage en verbetering
Je hebt het recht op inzage van je dossier. Voor een enkel gegeven kan dit tijdens een sessie. Voor inzage van meer gegevens kun je een afspraak maken met mij. Je kunt je persoonsgegevens laten wijzigen indien ze niet juist, onvolledig of onnodig zijn voor het doel van de registratie. Je kunt een kopie ontvangen van het dossier. Vanaf 1 juli 2020 heb je het recht om je dossier digitaal in te zien via de beveiligde ClientPortal.
Klik hier voor de volledige privacystatement van Suzanne Okken Psychotherapie.